E-procurement met Manutan:

ondersteuning van je inkoopprocessen

e-procurement

Wil je profiteren van de voordelen van een inkoopsysteem? Kies dan voor een van de gebruiksvriendelijke e-procurementoplossingen van Manutan. Dit verlost je van administratieve rompslomp en verzekert je van bestelgemak en overzicht.

Aansluiten op de e-procurementoplossing van Manutan gaat snel en soepel. Daar staan onze e-procurementspecialisten garant voor. Bovendien kun je rekenen op training en support. Daardoor heb je grip op de secundaire inkoop én houd je tijd over voor activiteiten die er echt toe doen!

Wil je weten hoe je 12% kunt besparen op al je bestellingen? Lees de blog E-ordering.

Download de Whitepaper

Grip op uw inkoop

Gebruiksvriendelijk bestellen

Oplossingen op maat

Snelle en soepele aansluiting

Wil je aansluiten op een inkoopsysteem?
Kies een van de oplossingen van Manutan!

Oplossing 1: Integratie met jullie eigen e-procurementsysteem

Heeft jullie bedrijf al een eigen inkoopomgeving? Daar kun je het Manutan-assortiment, of een selectie daaruit, heel gemakkelijk op laten aansluiten. Onze ervaren e-procurementspecialisten regelen het voor je. Ze zijn vertrouwd met alle gangbare inkoopsystemen, waaronder Perfect Commerce, Wallmedien, Coupa, Esize, TBlox, Acto, INCONTO, BeNeering, Syntess, GHX, ProActive, SAP Ariba, ProQuro, AFAS, Oracle en Basware. Ook belangrijk om te weten: ze verzorgen de aansluiting zonder extra kosten!


Zo werkt het

Aansluiten op jullie e-procurementsysteem gebeurt via een zogenaamde punch-out, ook wel round trip genoemd. Dit houdt in dat een besteller vanuit jullie eigen inkoopsysteem als het ware een ‘uitstapje’ maakt, om vervolgens terug te keren naar jullie e-procurementomgeving. De bestelde artikelen worden dan in het winkelwagentje van jullie programma geplaatst. Jij en je collega’s profiteren zo van alle voordelen van het eigen inkoopprogramma én van alle informatie en producten op de Manutan-website.

Alternatief: hosted catalog

Heeft werken met een hosted catalog de voorkeur? Dan stellen we voor jullie inkoopsysteem een catalogusbestand in het gewenste format tot je beschikking.

Ondersteuning op maat

Met de punch-out kunnen we je inkoopprocessen ook buiten Nederland ondersteunen, bijvoorbeeld in de Benelux of op Europees niveau. Dat is het voordeel van een inkooppartner met Europese dekking!

Onze e-procurement specialisten hebben ruime ervaring met alle gangbare systemen, zoals:


“Compleet bestelgemak binnen ons eigen inkoopsysteem: ideaal!”

Oplossing 2: All4You, het handige inkoopsysteem van Manutan

Heeft jullie bedrijf geen eigen inkoopsysteem? Geen probleem! Met All4You, de gratis e-procurementoplossing van Manutan, is bestelgemak verzekerd. Ondertussen heb je als inkoopverantwoordelijke altijd inzicht in bestelgedrag en bestedingen. Je ziet precies wie er bestellen en wat ze bestellen. Met één druk op de knop maak je een financiële rapportage. Doordat je altijd overzicht hebt, houd je gemakkelijk grip op de bestedingen.

Zo werkt All4You


Bestellen gaat in vier eenvoudige stappen:

Stap 1:

De besteller logt in op de veilige en afgeschermde webomgeving, die speciaal voor jullie bedrijf is ingericht. De inlogpagina kun je voorzien van het bedrijfslogo en de bedrijfsgegevens.

Stap 2:

De besteller kiest en bestelt uit het hele Manutan-assortiment op onze website, dat meer dan 150.000 producten bevat. Extra opties voor nóg meer bestelgemak: werken met favorietenlijstjes, inkoophistorie of bestellijstjes op maat voor jullie organisatie.

Stap 3:

De inkoper krijgt een melding en valideert de bestelling. Dit autorisatieproces is optioneel. Verder kun je als inkoper gebruikers aanwijzen, collega’s machtigen om bestellingen goed te keuren en/of een bestellimiet invoeren.

Stap 4:

Is er vóór 16.00 uur besteld en gevalideerd? Dan wordt de bestelling de volgende dag geleverd, als het om producten uit voorraad gaat. Bestellingen die op vrijdag na 16.00 uur en in het weekend worden geplaatst, worden op dinsdag geleverd.

Voordelen voor jou als inkoper

Het verzamelen en invoeren van bestellingen van collega’s is vaak tijdrovend. Het levert ook nog eens heel wat administratieve rompslomp op. Hiervan ben je in één keer verlost, als je collega’s laat bestellen via All4You. Je houdt dan grip op de secundaire inkoop. Bovendien win je kostbare tijd om aan andere zaken te besteden.

Belangrijke plussen van All4You

  1. Geen gedoe met bestelformulieren of interne mails.
  2. De bestelhistorie is online altijd beschikbaar.
  3. Oude orders kunnen gemakkelijk worden gekopieerd en aangepast.
  4. Met het aanmaken van een favorietenlijst kan nog meer tijd worden gewonnen.
“E-procurement is onmisbaar als je wilt besparen op secundaire inkoop!”

Met All4You heb je grip op je inkoop

  • Als inkoper bepaal je wie er kunnen bestellen.
  • Autorisatieflow is mogelijk (niet verplicht).
  • Valideren kan door een of meerdere personen worden gedaan.
  • Instellen van een bestedingslimiet is mogelijk.

Diverse rapportages zorgen voor duidelijk overzicht

  • Bestedingen per artikel of categorie.
  • Bestedingen per persoon, per afdeling, per periode.
  • Uitsplitsing naar kostenplaats.

Nog meer bestelgemak

  • Online bestelhistorie op individueel of bedrijfsniveau.
  • Bestellijst voor bepaalde productgroepen is gemakkelijk aan te maken.
  • Uitsplitsing naar kostenplaats.

Snel geïnstalleerd; binnen een dag klaar voor gebruik!

Onze e-procurementspecialisten installeren All4You snel en vakkundig; binnen 2 uur als het moet! All4You draait niet op je server; je hebt er alleen een internetverbinding voor nodig. Manutan kan je helpen met het verzamelen van afleveradressen en de gegevens van huidige bestellers die je in het systeem wilt opnemen. Uiteraard verzorgt Manutan ook training en support voor de gebruikers.

Meer weten?

Wil je meer weten over de e-procurementoplossing van Manutan die bij jullie organisatie past? Neem dan contact op met je vaste accountmanager.

e-procurement