Oplossingen voor grote bedrijven:

Wat is Savin'Side?

Wij hebben de ambitie om onze grote bedrijven in Nederland en Europa te helpen bij het optimaliseren van hun C-Class aankopen, dus ook hun 'ad-hocaankopen'. Deze aankopen zijn een belangrijke bron van besparingen.

Hoewel ze slechts 5 % van alle aankopen van grote bedrijven uitmaken, nemen ze 60 % van het bestelvolume voor hun rekening, 75 % van het aantal leveranciers en 85 % van het aantal artikelen.

WAAROM SPREKEN VAN C-CLASS AANKOPEN?

C-CLASS AANKOPEN ZIJN VERANTWOORDELIJK VOOR HET MERENDEEL VAN UW VERBORGEN KOSTEN

SAVIN'SIDE, UW SPRINGPLANK NAAR MEER CONCURRENTIEKRACHT

Onze Savin'side-methode brengt handvatten voor je in kaart die je kan gebruiken om meer te besparen. Met Savin'side vermindert je total cost of ownership (TCO³) en verbetert je productiviteit en uiteindelijk ook je concurrentiekracht.

Analyse van de hefbomen en identificatie van de kansen
Gezamenlijk een plan van aanpak bepalen
Méthode Savin'Side Analyse van de omzet/vestiging Garantie dat alle vestigingen van de klant profiteren van de overeengekomen voordelen
Méthode Savin'Side Analyse van het verbruik (artikelen, hoeveelheden, frequenties en merken) Producten ter beschikking stellen die beantwoorden aan de behoeften van de klant, voor lagere prijzen (bv.: huismerk Manutan)
Méthode Savin'Side Analyse van de consumptie/leverancier (totaal aantal leveranciers, artikelen en volumes/leverancier) Optimalisatie van de leveranciersportefeuille om de beheerskosten terug te dringen (gemiddelde kosten: € 1000/jaar/leverancier1)
Méthode Savin'Side Analyse van het inkooppproces (bestelling, facturering ...) Verbetering van de efficiëntie en vermindering van de beheerskosten dankzij e-procurementoplossingen zoals Punch-Out (gemiddelde kosten: € 95/bestelling2)
Méthode Savin'Side Analyse van de logistieke processen (bevoorrading, opslag, distributie ...) Vermindering van de opslag- en leveringskosten, net als van de kosten voor de terbeschikkingstelling van de producten
Méthode Savin'Side Analyse van de kwaliteit De oorzaken van storingen wegwerken om de kosten van gebrekkige kwaliteit te drukken

1 Interne bron   2 Bron: APECA   3 TCO: total cost of ownership

ONZE DRIE BELOFTES

Een persoonlijke klantenrelatie is van cruciaal belang voor de succesvolle toepassing van een raamovereenkomst. Daarom wordt je bedrijf bijgestaan door een speciaal team van experts dat perfect op je wensen inspeelt:

  • Onze Business Development Manager begeleidt je naarmate ons partnerschap zich ontwikkelt.
  • Onze Customer Solutions Consultant stelt je vooruitgangsplannen voor en helpt ze die te realiseren (e-procurement, smart reporting).
  • Onze Internal Account Manager is het aanspreekpunt voor al je vestigingen.

DE INKOPERS EN IMPLEMENTATIE

Onze aanpak garandeert invoering op maat, persoonlijk contact en een uitgebreide rapportage.

  • We plannen bezoeken in aan al je verschillende vestigingen
  • We zorgen voor persoonlijk contact met je innkopers/gebruikers
  • We geven relevante informatie via e-mail en presentaties en leveren bijbehorende diensten.
  • We maken rapportages die we naar de verschillende vestigingen sturen

EXPERTS TOT JE DIENST

Onze experts leggen je alles in detail uit:

EEN AANBOD OP MAAT

Wij analyseren je inkopen en stellen een volledig aanbod op maat voor. Dit betekent dat we ook producten voorstellen die niet standaard in ons assortiment zijn voorzien tegen een goede prijs en uiteraard van uitstekende kwaliteit.

Dankzij ons ruime aanbod die in drie segmenten is gekwalificeerd (instap-, midden- en topassortiment) optimaliseren wij je inkoop in drie stappen:

  • Analyse van je aankoopgedrag
  • indentificatie van je behoeftes en benodigdheden
  • Voorstellen en ter beschikking stellen van alternatieve producten

MANUTAN: ONS HUISMERK

Een merk, speciaal voor jou gemaakt. Het huismerk Manutan staat voor een groot assortiment hoogwaardige producten voor dagelijks gebruik tegen een eerlijke prijs. Er zijn al meer dan 5.000 producten verkrijgbaar, geselecteerd op basis van jouw aanbevelingen en onze expertise. Er komen voortdurend nieuwe huismerkartikelen bij.

  • Iedere dag onmisbaar
  • Garantie tot 10 jaar
  • A-kwaliteit voor een scherpe prijs

TALLOZE LEVERANCIERS

Bij ad-hocinkopen is vaak een groot aantal leveranciers betrokken. Het beheer van zo'n portfolio gaat gepaard met aanzienlijke kosten: naar schatting € 1000,- tot € 5000,- per jaar en per leverancier. Of soms zelfs nog veel meer! Ons dynamische en onbeperkte productassortiment (on-demandsourcing en productpersonalisatie) is een van de grootste van Europa. Je vindt er alles wat je nodig hebt aan ad-hocproducten. Door het aantal leveranciers te verminderen, bespaar je heel wat bestellingen en de daarbij behorende (on)kosten.

Hieronder vindt je een voorbeeld van terugdringen van het aantal leveranciers:

Onze experts leggen je alles in detail uit:

Het voordeel van een elektronische catalogus; welke kies jij?

E-PROCUREMENT VOLGENS MANUTAN

Door het digitaliseren van transacties (Purchase to pay), optimaliseer je direct je kosten1, verhoog je je productiviteit en verbeter je je service.

Wij begeleiden je bij alle grote stappen binnen de transactie:

  • Toegang tot ons aanbod via oplossingen zoals Punch-Out, hosted catalogus of webcatalogus
  • EDI-bestellingen
  • Digitale facturen

Dankzij onze ervaring en expertise kunnen wij binnen 15 dagen een volledige oplossing op maat leveren (marktplaatsen, directe verbinding).

E-Procurement in 3 stappen uitgelegd

Onze experts leggen je alles in detail uit:

lees onze blog over digitaal bestellen

Drie handvatten voor logistieke optimalisatie

Als je als gebruiker sneller beschikt over producten, gaat je productiviteit er op vooruit. Bovendien daalt de administratieve rompslomp voor je medewerkers.

Daarom bedenken wij een oplossing op maat:

  • Optimalisatie van de voorraad met leveringsplannen op maat.
  • Wij analyseren je verbruik en bepalen samen de leveringsfrequenties en de leveringstijdstip. Naast deze service op maat bieden wij nog andere oplossingen zoals expresleveringen, multi-siteleveringen, industriële verdeelautomaten enzovoorts.
  • Plaatsing en beheer van industriële vendingmachines (verkoopautomaten) zodat tal van producten 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar zijn, zo dicht mogelijk bij de werkplek van de gebruikers.
  • Vooraadbeheer.

INDUSTRIËLE VENDING MACHINES

EEN WIN-WINSITUATIE

Een betere service is een belangrijke hefboom om uw aankoopkosten te verminderen.
Daarom komen al onze medewerkers elke dag weer dezelfde drie beloftes na:

  • Wij komen altijd onze afgesproken levertijd na
  • Wij vinden altijd een oplossing voor de productvragen van onze klanten
  • Wij maken elk klantencontact tot een uniek moment

Nadat we de oorzaken van de storingen hebben geïdentificeerd, stellen we u een actieplan voor om uw service te verbeteren.

Onze experts leggen u alles in detail uit: